February 25, 2007

Son Nüfus Sayımı

2007'de son nüfus sayımı yapılacak ve bir daha evlerimizde koyun gibi sayılmayacağız diye çok önceden duymuştuk. Ayrıca bu nüfus sayımı Avrupa standartlarında olacak, evin büyüklüğünden, hangi yöntemle korunduğumuza kadar saçma sapan sorular sorulmayacktı.
Cuma günü kapımız çalındı ve iki adet genç arkadaş ellerinde bir takım formlarla durumu bana izah ettiler. 3 gün sonra lamak üzere bana bir form verdiler ve formu aldıgıma dair imza istediler. Oldukça kibar ve hakimdiler duruma(zaten ortada hakim olunamayacak zorlukta bir durumda yok) ama daha sonra öğrendikki bu kolay sanılan iste duruma hakim olmak oldukça önemliymiş. Çünkü bu genç arkadasların ve diğerlerinin başına oldukça komik olaylar geliyormuş. Evde kaç kişisiniz ve kimlik bigileriniz nelerdir gibi sorular içeren formu gören ev sakinleri, "bana bakın siz bizi aptal mı sandınız, dolandırıcsınız siz" gibi düşüncelerle arkadasların üzerine saldırmışlar, kapıları suratına kapamışlar ve bir çok kerede satıcı muamelesi görmüşler. Dolayısıyla kapıları tekrar tekrar çalarak durumu defalarca izah etmek durumunda kalmışlar. Ben de ilk kapıyı açıp çocukları gördüğümde açıçası şüpheli bakışlarımdan fırlatmadım değil ama durumu açıkladıklarında zaten bu sene sayımın bu şekide olacağını bildiğim için oldukça anlayışlı ve yardımsever bir tutuma büründüm...
Sizin de yarın öbürgün kapınızı nüfus sayımı için çalarlarsa aman azarlamayaın çocukları...

No comments:

Search This Blog