June 01, 2010

Mum Kokulu Sivrisinekler

Yaz geldi ve doga zincirinde hangi halkaya ne amacli hizmet ettiklerini bir turlu anlayamadigim sivrisinekler ortalikca cirit atmaya baslayali bir hayli zaman oldu. Ve zannedersem gectigimiz kis mevsiminde de oldukca ciddi bir egitimden gecerek belli becerilere sahip oldular. Mesela artik perdelerin arasina gizlenen sinekler sizi sadece derin uykudayken yakaliyor ve yazin getirdigi sicaklikla gecenin ilerleyen saatlerinden uzerinizden firlatip attiginiz pike sayesinde ortaya cikan en nadide yerlerinize ulasabiliyorlar. Hatta artik isirmakla kalmiyor bence bir pipet esliginde kaninizi emerken keyif bile yapiyor olabilirler.

Gectigimiz gece evde seltoks bitince yataga girerken basima gelebilecekleri az cok kestirebiliyor ama gecenin nelere bakir oldugunu tam olarak tahmin edemiyordum. Yatakta bir kac tur attiktan sonra kulak hizamdan gecen bir sinegin sesiyle gozlerimi fal tasi gibi acip bir hamlede isigi yaktim ve odada sivriyi aramaya basladim...Kendisi aralik kalan giysi dolabimin icine saklanacak kadar egitimli ve akilli bir sinekti ama o kadar uyumak istiyordumki onu bir hamlede oldurup yatagima geri zipladim ve tam dalacakken ikinci bir saldiriya ugradim ve isin kotusu bunu ancak davul gibi sisen omuz basim kasinmaya basladiginda farkettim cunku bana saldiran ikinci vahsi susturucu takmisti,,,evet vizildamayan bir sinekle karsi karsiyaydim...isin kotusu bu ozel sinek, ki bence kendisi Amerika'nin bize karsi kullandigi yeni bir biyolojik silahtir, isigi yaktiginizda da gorunmez olmabilme ozelligine sahiptir. Uykum kacan bendeniz uzun arayislar sonrasinda kendisini kordon seklinde dolambacli olan oda avizemin arasinda saklanmis buldum ve bir catisma sonrasinda kendisini agir yaralamayi basardim fakat olduremedim. ikinci olumcul hamlemi ise yastik yardimiyla gerceklestirdim. Omuzlarimdan oldukca beslenmis olan bu sinegin olumu ise oldukca kanli oldu ve diger sinekler hemen akabinde insan konsoloslugunun onunde tekbir cekmeye baslamislardi bile...

Saatin 03.30 olmasi beni oldukca tedirgin etmesine ragmen 2. zaferin verdigi sevincle kus tuyu yatagima agir cekim ziplayarak yatagin icine gomuldum soratimda ufak bir tebessumle...ve 20 dakika sonra belimde tam 3 noktadan sokulmustum....Sivrilerin ocu aci oldu.

Sheltoks bence sineklerin kanatlarini islattigi icin ucmalarini engelleyen ve agir kokusundan dolayida bogarak olduren bir spreydir. Bu durumda sineklerin kanatlarini islatmaya ve agir kokudan oldurmeye yarayacak baska spreylerde olmaldiri. Sheltoks yoksa kullanmadigim ve kokusunu cok ta sevmedigim deodorantim bu is icin ideal bir malzeme olabilir.

Saat 03.50 de iste ben tamda bunu yapmaya basladim. Odanin her kosesine rexona nin hic sevmedigim deodorantini sikiyordum...uzun bir muddettir ucmakta olan sivrsinegin kanat altlari biraz terlemisti ve sanirim ilk basta bu koku ona iyi geldi, dahada neseli ve karizmatik ucmaya kacmaya basladi...Sisenin tamamini sikan ve onumuzdeki 3 ay boyunca sevimsiz rexona kokacagini dusunen bendeniz yatagima commus aglamakli otururken barutu bitip inise gecen kiz kaciran sesleri cikartarak tamda yastigimin ustune dustu 3. sinek...Goz yaslarim sevinc cigliklarina donusurken bir yandanda ya bir 4. sinek var ise diye dusunuyor ve soykirim planlari yapiyordum (ironik konusuyorum arkadaslar)

Inis izni istemeyen ve zaten yanlis havasularinda ucan bu sinek herhangi bir uyariya gerek kalmadan olmustu bile...bende bas ve isaret parmagim yardimiyla kendisini duvara dogru firlatarak gecemin geri kalanini az da olsa kasinarak ama les gibi parfum kokarak gecirmeye devam ettim

Uyudummu hayir?
Oda camima tel taktiracak miyim evet?
Sheltoks alacak miyim?
...
...

No comments:

Search This Blog