June 05, 2010

Tercihler?

Korkmayin, sanima yakismayan bir felsefik yazi yazmayacagim aslinda...sadece hissediyorum.
Genel olarak hepimiz bir takim tercihler yapiyoruz ve yaptigimiz tercihleri uygulamaya zorunlu hissettiriliyoruz. Sistem bu sekilde, sosyal yasam zinciri, altlar ustler, emir-komuta...Yasamak icin genel gecer olarak herkesin yaptiklarini yapiyoruz bizde...ama bir hata ile. Bunlari tercih ettigimiz, yapmayi sectigimiz icin yaptigimizi insanlara hatirlatmiyoruz. Insanlarda bunlari unutuyorlar. Yaptigimiz islerde bir muddet sonra o kadar otomatige bagliyoruz ki, karsimizdaki insanlar bu isleri yapmak zorunda oldugumuzu dusunuyor...kopek gibi yapiyoruz sonucta, essek gibi yapacagiz...bu izlenimi veriyoruz, tekrar soyluyorum yapmayi secmis oldugumuz icin yaptigimizi unutturuyoruz.

Yine korkmayin kimseye gonderme yapmiyorum
Ne sacmaliyor bu simdi de demeyin

Askere gitmektense okumaya devam etmeyi tercih ettim (zorunda mi kaldim?) Okula gitmek icin kendim icin az olan zamanimdan feragat ettim, bu sabah 8 de kalkip Cumartesi cumartesi sinava girdim, is cikisi 22:00lere kadar okulda kaldim 23:00te eve girip sabah erkenden yine ise gittim...

Seviyor oldugum bir iste calisiyorum. Tercih ediyor oldugum icin Istanbul'da ki rahatimi birakip bir takim garip konforsuz ve sabaha kadar uyutmayacak tarzdan gurultu olan bir odada yasamaya gidecegim...Gitmek zorunda miyim? hayir ama tercih ediyorum. Kendi istegim ile orada olmayi seciyorum.

Alindiktan sonra haberdar oldugum kararlari uyguluyorum...Uygulamak zorunda miyim? hayir ama su an icin uygulamayi tercih ediyorum

Hayatimizin bir cok alaninda sizden daha azini hakedenler daha fazla ilgi saygi ve destek goruyor, daha fazla kazanc elde ediyor(sadece maddi dusunmeyin sig misiniz?)...Her seferinde isyan etmemeyi tercih ediyoruz ( gotunu guvenen borozanci basi derler eskiler)

Sevmedigim insanlarla bir takim sosyal iliskilere girmek zorunda kaliyorum...hepimiz kaliyoruz, bazi isler bu sekilde yuruyor. Cok acikca karsinizdakine haddini bildirebileceginiz durumlar dogsada bazen bunu yapmiyorsunuz isleri yurutmek adina...Yapmak zorunda degilsiniz (daha oncede yazmistim, medeni insanlar olmaz zorunda degiliz...) ama yapmayi seciyorsunuz.

Bu ornekleri daha cok uzatabilirim aslinda ama bu hayat kurtarma yazisi degil...laf sokma hic degil...suna baglayacagim aslinda

Bun 10 gun icinde farkli ortamlardaki 3 farkli kisi bana kahve fali bakti ( demistim size geyik muhabbetine cevirecegimi). Dedilerki: Onunde coook guzel secenekler var. Temmuz ayinda...ama yasadigin sehirden farkli bir sehirde karsina cikacak bu secenekler. Cook uzaklara gideceksin, gitmeyi tercih edeceksin. (Hatta bir tanesi dediki bir kisi var isminin bas harfi W..O yuzden anladim yurtdusu vaktimin yaklastigini) Seceneklerin cok sansli cok onu acik secenekler dediler...

Fala inanma falsiz kalma fakat bu birbirini tanimayan 3 kisinin (ki bunlardan biri Susan Miller degil) bana Temmuz ayini isaret edip...Tercih etme sansin var...seceneklerin var demesi bana mecburiyet ile tercih arasindaki unuttugum farki bir kez daha hatirlatti...

Hadi yine de laf sokmadan bitirmiyim sizlere...Ey okuyucu
Herseyi yapiyorsak ve her zaman tam karsiligini da alamiyor...kiyak olsun diye sesimizi cikarmadan yapiyorsak mecbur oldugumuz icin degildir...Unutmayin ki karsimiza daha iyi bir tercih sansi cikabilir ve o secenek tercih edilebilir...6. hissi yuksek olanlar ya da 3 harflileri olanlar bana Temmuzda tercihlerin radikal bir degisim yasayacak...herkesi sasirtacaksin diyorlar. Sasirmaya hazir misiniz?

Sevgiler

No comments:

Search This Blog