February 05, 2007

Iris


True story of the lifelong romance between novelist Iris Murdoch and her husband John Bayley, from their student days through her battle with Alzheimer's disease.

Sanırım 2002 idi vizyona girdiğinde, gidememiştim, sonrada unuttum gitti bu filmi. Bu gün tam tv karşısına yayılmış keyif yaparken çat diye çıktı karşıma Iris, Zap yaparken en başından yakalımıştım filmi. Çok sevindim ve sonuna kadar büyük bir keyifle izledim.Iris Murdoch'ın hayatından kesitler izlediğimiz filmde Judi Dench ödül kazanmıştı.
Her insan kendisini sıradanmış gibi göstermek için çabalar ama aslında hiç birimiz sıradan değilizdir, herkesin iç dünyasında çok uç noktalar vardır herkesin gizli arzuları eğilimleri sapkınlıkları ve istekleri vardır ama sosyal yasantımızda sıradan davranmaya zorlarız kendimizi...Filmde İç dünyasını Jhona açıyor Iris. Sonrasında ise bu dünya Iris'in hafızasından tamamen siliniyor, her ne kadar öle olduğunu düşünmesem de.
Herşeyden önce izlediğim en başarılı biyografilerden biri şüphesiz. Judi Dench'i Iris rolünde izlerken onun Judi Dench olduğuna ve alzheimer olmadığına inanmak o kadar zorki...Tabi diğer oyuncularda süphesiz çok başarılı.
Eğer sizde bir şekilde kaçırdıysanız ve ya benim gibi unuttuysanız izlemeyi bir araya mutlaka sıkıştırın.
İnsan kendisini veya bir yakınını o durumda hayal etmekten alamıyor kendini filmi izlerken...

Cast overview, first billed only:

Judi Dench .... Iris Murdoch

Jim Broadbent .... John Bayley

Kate Winslet .... Young Iris Murdoch

Hugh Bonneville .... Young John Bayley

No comments:

Search This Blog