April 03, 2010

Frikik of The Titans

Dogum gunu munasebetiyle bolca ickili gecen bir cuma gecesinin ardindan sakin ve keyifli bir cumartesi icin Bagdat Caddesi turlamalari ve uzerine de bir 3d film izleme aktivitesi yapildi. Film secimi ustune cok dusunulmedi...amac sadece rahat izlenecek eglenceli bir 3d izlemekti.
Bir Levent rutini olarak gise gorevlisi kadinla kavga edildi (elimi o kucuk cam delikten sokup boguyodum valla kadini az daha)

Clash of the Titans
Film cok ozetle Zeus'un yari tanri oglunun Zeus'un kardesi, yani amcasi, Hades'e actigi savasi anlatiyor. Tabii Argos sehirinin kurtulmasi buna bagli falan...O kisimlara girmiyorum bir suru hikayesi var mitolojik. Ask hikayesi de cabasi..

Ama filmde bizi en cok gulduren nokta 3 boyutlu olarak yari tanri Perseus rolundeki Sam Worthington'un gotunu gormek oldu. Keza bu insan icine karismis yari tanriye film boyunca donemsel kostum olarak o kadar guzel mini elbiseler giydirmislerki, Perseus savas esnasinda yavrum naapsin canini kurtarmak icin bir cok kez ayagini kaldirip tekme atmak ve ordan oraya ziplamak zorunda kaldigi icin altindaki siyah likrali boxerindan popisi gorunuyor...hemde 3 boyutlu.

Birde bu Perseus'la Io nun yari tanrisal bir ask hikayeleri var. Film boyunca suzum suzum suzulup bir kere opusemiyolar, koklasamiyolar. Yok Medusa'ydi yok Hades'ti yok tek gozlu cadilardi derken kayniyor bunlarin ask hikayeleri. Io birde katana ki size anlatamam...etli etli kollari ve yuzunun her yerinde cil var...cok sinir bir kadin velhasil. Allah sevdigine bagislasin. Neyse ki Zeus bir kiyak yapiyor ogluna da rahatliyoruz. Allah ihtiyaci olan herkese Zeus gibi baba versin vallahi. (Bu paragraf cok dini icerkilki ve tutucu oldu)

Bu pekte bir seye benzemeyen ve 3 boyutlu izlemenin hayatimiza hic birsey katmadigi eglencli filmde en favori kahramanlarim cadi teyzeler oldu...Mitolojik hikayelerini bilmem. O donemlerde bu yasli teyzeler neye tekabul ederler, o eradaki onemleri nedir onu da bilmem ama pek sevdim kendilerini. Bunlar muhtemelen lanetlenmis 3 kiz kardesmis evlenememis kudurmuslar. Cok sekerler ama (cokta cirkinler...hatta zaten insan da degiller 3 teyze nin toplamda tek bir gozu var elden ele atip sirayla gorebiliyolar)

Keske gunumuzde de isimlerimiz o sekilde olsaydi diye dusundum durdum bir de. Cok havali olurduk gercekten. Mesela ablamin adi Andromeda olsaydi, bendeniz Apollo, annem Medusa ve en yakin arkadaslarim: Marmara, Athena, Artemis, Perseus ve Demeter.
Gunaydin Andromeda umarim iyi uyumussundur. ben Marmara ve Athena ile Bruncha gidiyorum. ordanda Artemislerin evinde Wii oyniicaz. Gurkan ve Oyku gelmiyorlar cunku onlarin isimleri cok banal...Siradan insan isimleri. Annem Medusa'ya solersin aksam gec kalacagim. ucan atim Pegasus'la gidiyorum o yuzden cok icmem merak etme.

Herseye ragmen izlemesi eglenceli bir film, bol yaratikli, bok aksiyonlu ve bol frikikli...

No comments:

Search This Blog