May 17, 2010

Bodrum'da Bir Kose Yazari

Insanlarin neden Mayis ve Ekim aylarinda Bodrum’a gelip kafa dinlediklerini, neden yazarlarin alakasiz aylarda yazlik evlerine kapandiklarini ve yaslandiktan sonrada bu tarz yerlere yerlesme karar verdiklerini son 2 gundur cok iyi anliyorum. Sahsen ben cok urban bir sehirde ( kesinlikle Istanbul degil) Sehir merkezinde ki (china Town tarzi bir yerde olabilir) local bir bar yada Pub’da sarap icerek yaslanip oralarda olecegimi hayal ediyorum ama yine de anliyorum Bodrum Marmaris Datca gibi yerlerde yaslilarin neler yaptigini…
Bende bugun havanin bulutlu olmasini firsat bilerek uzun zamandir ihmal ettigim blogum icin bir kac karalama yapmaya karar vermisken aslinda bir adim daha ileri gidip aslinda yerel bir gazete de falan ufak bir kosemin olmasini istedigime karar verdim. Hic bir sey uzerine yazacagim, belli bir konuya odaklanamam, sehir ve gezi yazisi yazmak icin hele asla kasamam kendimi…Her cafeye gidip arsiz gorgusuz gelen yemeklerin fotoraflarini cekip at gotten her mekani ovmekle de ugrasmam. Ama cok zorlarlarda Haydar Dumen ya da Guzin Abla tarzinda Levent Abi diye bir kose yapabilirim. Ama ilk hedefim hicbirsey hakkinda yazdigim haftada bir bana ait olan tek sutun bir kose.
Ya da mesela sadece sikayet etsem, cok yoruldum, cok calistim, Istanbul cok kalabalik yolda cok zaman kaybediyoruz…Her hafta bir seyden sikayet etsem cok huysuz bir kose olsa orasi. Sonra da ufak bir kitap denemesi yapsam, Mesela banu’nun su anda satomuzda yaziyor oldugu Altin Kitabinda ki seker hastasi kucuk kizin ergenlik cagina geldigindeki halini kitaba alsam. Hastaligi ile bas etmeyi ogrenmis Altin Cilegi bulmus ama yememis, Ergenlik cagina gectiginde asik olmus, ama cocuk kendisinden buyuk, Altin Cilegi arayan kizin ilk cinsellik deneyimi, ergenlik sorunlari ve sivilcelerini anlatan bir dram yazsam mesela…ama once ilk adim…once yerel gazetedeki kosem ile ilgilenmeliyim
Bu kose bana verildigi gun havalara girip Bodrum ya da Datca da ufak bir yazlik alip mayis aylarinda haftalik kosey yazilarimi yazmak uzere bu mekana cekilip aksamlari kahvehanelere gidip yasli amcalarla tavla oynayabilir, balikcilarla arkadas olup balik tutmaya gidebilir, sabah 6 da kalkip yasli teyzelerle “Ayyy 9 dan sonra cok sicak oluyor disari cikilacak gibi degil” diyerek yuruyuse cikabilirim. Gun icinde ki en heyecanli aktivitem ise Migtosa hatta Tansas’a Migrosta degil’ giderek alisveris yapmak ve sitenin ucretsiz servisi ile evime donmek olabilir.
Cok yazdim gozlerim agridi…yaslandim ben vallahi yaslandim

No comments:

Search This Blog