May 17, 2010

Evden Ulasamazsaniz Aramayin

Teknolojiye olan bagimliligimizi cok sevmiyorum. Mesela su anda bulundugum ortamda internet yok. Ama iste gun icinde tum gun online olmaya ve aksam da eve gelip bir saatte olsa internette vakit gecirmeye o kadar alismisim ki, Internet olmadan ne yapacagimi bilemez olmusum.
Eskiden olsa butun gun kitap dergi okurdum, simdi kim nerde ne yapmis ne yemis hangi fotorafi cekipte Facebook’a yuklemis diye aklimi kaciriyorum. Internetim olsa simdiye kadar 10larca fotoraf yuklemistim muhtemelen, Levent Terasta bira iciyor, havuza giriyor, hamile kediye sut ve yemek veriyor, coraplarini degistiriyor vs vs.
Blackberrylerden bahsetmiyorum bile. Onlar olmadigi donemlerde napiyoduk mesela? Insanlar haftasonu is e-maillarina bakmak zorunda mi sirf bu sekilde bir teknoloji var diye…Blackberry’I de gectim ya cep telefonlarimizin olmadigi dnemler? Bu doneme ait tek bir kare var aklimda. Cok sevdigim ortaokul arkadasim ile Kadikoy’de ki postanenin onunde bulusacaktik saat 14.00’te ve ben gec kalmistim Esra’da 14.45’e kadar beni beklemisti. Simdi olsa bekler miydi?

Sadece ev telefonlarinin oldugu donem daha mi iyiydi acaba? Evde varsam varim yoksam cepten aramayin arkadaslar? Her dakka neden bana ulasabiliyor olasiniz ki?Demin de dedim ya Bodrumda kose yazilarimi ve Altin Kiraz Ergenlikte kitabi mi yaziyorum…Biliyorum bu teknolojiyi sorgulama konulari cok klise. Ama su anda internetin telefonun ve hatta televizyonun olmadigi bir 3 gun geciriyorum. Benim icin tam sirasi

No comments:

Search This Blog